Zaterdag 29 september - Reisverslag uit Beijing, China van Anke en Nico - WaarBenJij.nu Zaterdag 29 september - Reisverslag uit Beijing, China van Anke en Nico - WaarBenJij.nu

Zaterdag 29 september

Door: Nico & Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke en Nico

19 Juli 2008 | China, Beijing

We stonden weer vroeg op. Uitslapen is er deze vakantie niet bij. Dat doen we thuis wel weer !
Op naar het Coal Hill Park. In dit park komen veel inwoners van Beijing voor hun sociale contacten, voor sport en voor ontspanning.
Wij hebben genoten. Vooral in het weekend is het leuk om de ochtendrituelen van de Chinezen te bekijken. Ze houden ervan om samen te zingen, te (stijl)dansen en om spelletjes te doen. Het is een hele sociale happening in zo’n park. We hebben genoten en zelfs meegedaan!
Vooral het spel “shuttlekick” heeft indruk op ons gemaakt. Je moet met de voeten een shuttle hoog zien te houden. De Chinezen zijn een stuk leniger dan wij. Zij zijn er goed in, wij dus niet! We hebben gelachen.
Aan het einde van de ochtend togen we naar de Antique Street. In deze straat zijn ze duidelijk toeristen gewend. Wij hadden geen idee of het om echt antiek ging en we hadden te weinig tijd om serieus iets leuks te zoeken. We hebben wat rond gewandeld, de zijstraten ingedoken (armoe, armoe) en voor mam een mooie grote theedoos gekocht.
Op naar de lunch: met de bus door de stad is ook telkens weer leuk. Wij vonden het gewone staatleven trouwens erg mooi om te zien en verheugden ons op de vrije zondag.
’s Middags naar de Ziushui Market om de laatste souvenirs te kopen. We wilden graag nog een kleine “happy boeddha” voor op het toilet thuis. Dat is gelukt en daarnaast nog enkele stropdassen van zijde, 2 sjaals (cashmir) en enkele spijkerbroeken gekocht. We werden er al gauw helemaal gek van.
Dat geschreeuw! Na 1 ½ uur waren we het echt zat. Je kunt wel blijven kopen.
We waren met z’n allen vroeg terug in het hotel. We hebben een uurtje geslapen. Daarna van het buffet in het hotel ‘genoten’. Dit was de minste maaltijd van de hele week. Daarna nog even naar de supermarkt om de hoek gelopen en vervolgens naar de Starbuck voor een echte koffie