We zijn in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Anke en Nico - WaarBenJij.nu We zijn in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Anke en Nico - WaarBenJij.nu

We zijn in Chiang Mai

Door: Nico & Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke en Nico

05 Januari 2012 | Thailand, Chiang Mai

Hallo dan allemaal,

Nou, het is gelukt hoor. We zijn gisteren aangekomen in Chiang Mai.
Voor ons gisterochtend (dinsdag 3 januari) stonden we om 6.30 uur al op Schiphol. Marco was zo lief om ons te brengen. De avond ervoor bracht hij de auto al, zodat we de fietsen alvast konden inladen. En jawel hoor, dat was maar goed ook: we hebben beide dozen nog een flink stuk kleiner gemaakt, anders pasten ze er niet in.
Tuurlijk waren we veel te vroeg op Schiphol ... zo zijn wij. Het was nog heerlijk rustig, dus samen met Marco een bakje koffie gedaan en daarna naar de incheckbalie. Alles verliep naar wens. We waren een paar kilo te zwaar, maar werden gematst!
Eenmaal voorbij de incheck viel er een last van ons af. Dat was gelukt en nu genieten: vakantie !!!
Een paar uur later stegen we op voor de lange vlucht naar Singapore. Onderweg werden we goed verzorgd en beiden zaten we aan het gangpad. Het was mede daardoor dat we af en toe de benen konden strekken .... poeh wat een lange zit.
Maar ach, zo ben je dan ruim 12 uur verder en sta je 's ochtends vroeg (voor ons toen nog middernacht) op het vliegveld van Singapore. Wat zijn de mensen hier relaxed en aardig zeg. Heerlijk!
3 uurtjes wachten later en we stapten in een kleiner vliegtuig naar Chiang Mai. Nu konden we buiten wat zien. We zagen zee, bossen en bergen!
Op het vliegveld werden we opgewacht door 2 grote TukTuk taxi's. Ja 2 stuks, want op Schiphol troffen we Andre en Marijke, ook met 2 fietsdozen en ook met bestemming Chiang Mai. Zij fietsen alleen de andere kant op, naar Phuket.
Goed geregeld hoor: een kwartier later stonden onze fietsdozen al in een afgesloten ruimte in het hotel. Wij hadden de sleutel van een luxe kamer (niet decadent luxe, maar voor ons voldoende: ruim en schoon met airco).
Heerlijk een paar uurtjes geslapen, daar waren we dan ook wel aan toe. Na de middag zijn we de stad nog even ingewandeld en we keken onze ogen uit. Wat is het hier geweldig! Van het ene op het andere moment ben je in een andere wereld. Het leven speelt zich hier op straat af. de temperatuur draagt daar natuurlijk flink aan bij.
De bevolking zelf geeft aan dat ze het te warm vinden, gelukkig wordt het volgende week koeler.
Nou, wij zijn op dit moment dik tevreden. Het is nu ongeveer 26 a 30 graden en lekker. Over een paar dagen fietsen we naar het Noorden, als het dan wat koeler is (en dat zijn de voorspellingen), vinden wij het prima. In ieder geval korte broeken weer.
Gister avond lekker ergens in een restaurant echt Thais gegeten. Heerlijk .... Vanavond proberen we dat bij een van de terrasjes op straat. Mensen bouwen complete restaurantjes op vanuit een karretje en maken ter plaatse een maaltijd voor je klaar. Grote wokpannen en heerlijke ingredienten. Het ziet er spannend uit. We gaan het gewoon proberen. Onze ingewanden zullen toch moeten wennen. Worden we ziek, dan beter nu, nu we nog in een goed hotel zitten. Het zal wel mee vallen.
Vanochtend trouwens in het hotel heerlijk ontbeten. Rijst met vlees en groente. Zoals we in Nederland uit eten gaan, zo ontbijten we hier. Er was ook genoeg Westers te kiezen, maar wij zijn niet zo van de gebakken aardappelen met ketchup en worstjes!
De fietsen zijn inmiddels uit de doos en we hebben geen schade. Gelukkig! De dozen hebben wel geholpen.
Trouwens redelijk wat fietsers hier in het hotel. De stapel achtergelaten dozen is enorm. Er is zelfs een Nederlands echtpaar met 2 hele kleine kindertjes. Die fietsen hier ook. Knap werk. Onze eerste inschatting van het verkeer is "druk, maar zeer relaxed en gecontroleerd". Even goed opletten dat je aan de linkerkant van de weg blijft.
Vandaag doen we nog lekker rustig aan. Vanmiddag misschien even op de fiets de stad in en vanavond met de taxi naar de Nachtmarkt.
Even bij het zwembad luieren misschien. Chiang Mai schijnt een shopping paradijs te zijn. Gelukkig zijn wij op de fiets en komen we niet in de verleiding. De komende dagen gaan we nog enkele tempels bekijken en misschien de olifanten opzoeken ... anders komen we ze op de route wel tegen.
Tot zover voor vandaag. Wie weet plaatsen we voor vertrek nog een verhaaltje. Lieve groet

• 05 Januari 2012 - 13:39

Rinze En Remmy:

Fijn dat jullie heelhuids aangekomen zijn. Het klinkt daar heel leuk en spannend, en het weer is er ook 10x beter als hier. (regen)
    Heel veel plezier nog en we volgen de verhalen.
    Groetjes Remmy en Rinze

• 05 Januari 2012 - 21:04

Tiny En Hans:

Hallo daar,een heel geknip met die dozen.we hebben nog gezegd als het niet past.....nico. Maar fijn dat de reis lekker is verlopen en dat Chiang Mai zo relaxed
    Is. Geniet er lekker van en groet uit een nat Bork.

• 06 Januari 2012 - 18:26

Henk En Agnes:

Leuk om jullie eerste verslag te lezen! Terwijl jullie lekker genieten van de zon (ooo, wat zijn we jaloers...) moeten ze hier in Nederland het overtallige water wegsluizen...
    Lekker genieten daar! En we zullen jullie verhalen volgen.

Groetjes Henk en Agnes

• 08 Januari 2012 - 11:55

Eric G:

Leuk om alles mee te maken vanaf een afstandje. Hele aardige mensen dus maar zijn ze wel integer (geintje, je weet wel waarover het gaat)