We verlaten de stad - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Anke en Nico - WaarBenJij.nu We verlaten de stad - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Anke en Nico - WaarBenJij.nu

We verlaten de stad

Door: Nico & Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke en Nico

07 Januari 2012 | Thailand, Chiang Mai

Na 4 1/2 dag Chiang Mai, verlaten we morgen de drukke, maar erg mooie stad. We hebben tot nu toe alleen nog maar genoten, van de leuke mensen, van het hotel (met zwembad), van het lekkere eten op straat en van de vele tempels.
Er zijn hier veel Europeanen met kinderen. We beseffen ons dan weer dat het de Kerstvakantie is. Wij wanen ons echt helemaal in de zomervakantie. Sorry mensen in Nederland, zo snel kan het gaan. Een tip voor jullie voor volgende winter misschien?
Gisteren hebben we een stukje buiten de stad gefietst. Vroeg vertrokken en via de vierbaansweg (!!) de stad uit. Druk, druk met auto's, veel scooters en tuktuk's. Maar echt heel goed te doen. Ze rijden hier erg rustig en met respect voor elkaar. Zelfs op de fiets kun je vierbaans van links invoegen en rechts er weer af. Je moet hier links rijden. Da's alleen heel goed oppassen bij het oversteken. Automatisch verwacht je het verkeer van de andere kant.
Tot nu toe gaat het prima.
Gister dus buiten de stad. We hebben nu een idee van de natuur. Groen, warm, tropisch. De Intratuin groeit hier in de berm. Vingerplanten, bamboe, orchideen. Heel bijzonder.
Na 9 kilometer waren van de drukke weg af en begon onze klim naar de tempel op de berg. Een redelijk pittig klimmetje van 11 kilometer. Beslist geen Alpe d'Huez, wel minstens zo warm (25 - 30 graden). Eenmaal boven hebben we ons weer flink geamuseerd met het kijken naar de locals. Overal eettentjes. Van alles is er te koop. Ze eten hier alles wat poten of vleugels heeft.
De Gouden tempel (Wat Doi Suthep) was erg mooi.
De afdaling naar beneden minstens zo mooi. 2 uur fietsen heen en een 1/2 uur terug. De wegen zijn hier perfect trouwens. Prima geasfalteerd. 2 banen omhoog, 1 naar benee!
Vandaag (zaterdag) doen we lekker rustig aan. Beetje wandelen door de buurt. We hebben nu de zilveren tempel bezocht en de 'zilverwijk' er om heen. Paar uurtjes zwembad, lekker chillen, nu even achter de PC en straks de stad weer in.
We hebben veel zin om morgen te vertrekken. We vinden de drukte leuk, maar het is goed zo. Vanaf nu wordt het rustiger. We gaan morgen de bergen in. De eerste etappe zal een van de pittigsten zijn. We fietsen naar het Royal Ping Garden Resort. Naar verwachting het duurste hotel van onze hele vakantie (32 euro !!).
De dag erna staan de olifanten op het programma. Die dag fietsen we slechts 27 kilometer naar Chiang Dao.
Daarna zullen we misschien een tijdje niet bereikbaar zijn. Geen bericht = goed bericht.
Conclusie van Nico net: de bergen zijn hier heerlijk. Geen sneeuw, wel 25 graden. Het risico van insneeuwen lopen wij zeker niet.
Trouwens, bedankt allemaal nog voor de goede wensen voor vertrek en voor de reacties op de site.
Alle jarigen de komende tijd: van harte gefeliciteerd alvast.
Tot de volgende keer maar weer.

• 08 Januari 2012 - 13:29

Greetje:

Beetje jaloers word ik wel... Toch was Oostenrijk ook weer prachtig, met die besneeuwde bergen en een beetje apres ski.
    Erg leuk om jullie te volgen. Geniet ervan!
    Liefs Greet en David

• 08 Januari 2012 - 21:55

Heleen:

Wat goed te lezen dat jullie goed aangekomen zijn en de eerste dagen vooral genieten was (na een half uur alsof het niet anders was?!) Lekker verder genieten op de fiets, de blubber vanochtend was ook leuk, maar daar krijgen jullie in maart weer genoeg van te zien. Nu eerst lekker in de Intratuin rondkijken ;-)

• 09 Januari 2012 - 14:11

Ger En Wil:

Hi Wereldreizigers,
    Het klinkt allemaal zo bekend. Onze complimenten met het beklimmen van de berg. Wij missen wel in jullie verhaal een bezoek aan de nachtmarkt? Wij wensen jullie de komende dagen heel veel klimplezier.
    Zijn jaloers op jullie.
    Groetjes Wil en Ger