We zijn in Laos - Reisverslag uit Ban Houayxai-Noy, Laos van Anke en Nico - WaarBenJij.nu We zijn in Laos - Reisverslag uit Ban Houayxai-Noy, Laos van Anke en Nico - WaarBenJij.nu

We zijn in Laos

Door: Nico & Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke en Nico

17 Januari 2012 | Laos, Ban Houayxai-Noy

Hoi luitjes, even kort vanuit Laos.
We hebben schitterende dagen gehad in Thailand. Het weer was weer helemaal goed. Eerst naar het Noordelijkste puntje van Thailand gefietst, op de grens met Birma. Indrukwekkend en wat een drukke bedoening daar aan de grens (Chiang Saen). Daarna doorgefietst naar het drielandenpunt (Laos, Birma en Thailand), de gouden driehoek. Vandaag een pittige fietsdag. Eindelijk weer eens kilometers en klimmetjes. 70 kilometer op een hele mooie weg, met links de Mekong en rechts de bergen. Teakplantages, rubberbomen, de mais wordt geoogst en verder nog tabak en alle eerder al genoemde producten.
De overnachtingen zijn tot nu toe allemaal uitstekend. Het eten nog beter.
Vroeg in de middag stonden we in Chiang Khong. We besloten om direct vandaag de formaliteiten maar te doorstaan, zodat we het morgenvroeg wat eenvoudiger hebben bij de boot.
De douane aan beide kanten stelde niets voor. Met een klein bootje naar de overkant gevaren. Visa gekocht en een hotelletje gezocht. Eenvoudig, schoon en goedkoop.
We zijn trouwens millionair. Net 1.000.000 kippen gepind. Raar maar waar !! Ook veel kippen op straat. Vandaag enorm veel honden. Ze liggen gewoon op de middenstreep en gaan niet aan de kant. Ook vrachtwagens gaan er gewoon omheen.
Ons laten ze nog steeds met rust. Ze zien dat ik een dazer heb.
Nu lekker eten met uitzicht op de Mekong, nu van de andere kant. En een ondergaand zonnetje achter de bergen.
Morgen zitten we 1 dag op een "slowboat" naar Pak Beng. De dagen erna fietsen we naar LuangPrabang, een mooie oude stad. Dat worden pittige fietsdagen, maar we hebben er zin in. Waarschijnlijk 's ochtends nog iets frisser (nu starten we met 18 graden en een sweatertje). 's nachts is het fris. Daar zijn we blij mee, dan in ieder geval geen muggen.
Bedankt voor al jullie reacties (en zelfs gedichten), vanuit Zweden, Drenthe en zelfs Friesland. Iedereen ook goede dagen in Nederland en zie alvast uit naar de voorjaarsvakantie. Wintersport en Africa staan voor de boeg.
Hele lieve groeten vanuit Laos.

• 17 Januari 2012 - 14:48

Wil En Ger:

Hi wereldreizigers,
    Leuk te lezen dat het fietsen in Thailand jullie zo goed bevalt.Hebben jullie Reinato nog de groeten van ons gedaan? Geniet van de boottocht naar Pak Beng. We hopen dat jullie voordat het donker is dit dorp bereiken! Wij zijn benieuwd hoe de fietsdagen door de bergen jullie zullen bevallen? Geniet van Luang Prabang. Geniet ook van de fraaie tempels en de avondmarkt. Vergeet niet het drankje Laos-Laos te proeven. Een drankje dat nog ""van onder de toonbank"" wordt verkocht.
    Wij genieten op Phuket van het nietsdoen en het prachtige weer. Het zeewater is alweer boven de dertig graden gestegen.
    Pas goed op jezelf en blijf gezond.
    Groetjes

Wil en Ger

• 18 Januari 2012 - 10:02

Erik De Rink:

He neef en nicht. Ben jaloers op jullie. Wat zullen jullie mooie dingen zien, hoop zelf ook nog een keer die kant op te gaan maar Greetje wil niet mee dus moet allen.
    Hier is het een beetje winter in de nacht 6 gr. vorst.

De groeten en ik volg jullie iedere dag

• 18 Januari 2012 - 13:45

Anita Kip:

Erg mooie reisverslagen. We leven heerlijk mee vanuit kil en triest Nederland. JBN heeft jou gemist, maar jij JBN niet denk ik.
    Veel plezier.

• 18 Januari 2012 - 18:52

ROELOF EN ELLY:

alles oke.erg leuk .jullie mooie verhalen te lezen. we volgen jullie elke dag. doe rustig aan en geniet.
    de vriendelijke groeten van uit de
    residentie.

• 18 Januari 2012 - 18:52

ROELOF EN ELLY:

de vriendelijke groeten van uit de
    residentie.

• 18 Januari 2012 - 19:33

De Grits:

hoi lieve kanjers, Al 2 weken onderweg, wat een ervaringen!! mooi hoor om met jullie mee te lezen en de foto's te zien. Geweldig! Hier maken we ons op voor de survivalrun.. de bouw van jullie hindernis is al begonnen. Liefs :)